O hře
Historie hryHra byla spuštěna 7. 9. 2003. První věk byl ryze pokusný, během něj přibývaly různé možnosti, pravidla se měnila každým dnem. Třeba aliance vznikly až v půlce věku, stejně jako cíl hry (finální stavba, kouzlo). Druhý věk byl již smysluplnější, i když většina pravidel se ještě vyvíjela (v prvním věku byla teprve v plenkách), hráčská základna se začala rozrůstat. Na Vánoce 2003 byl věk přerušen a byl spuštěn vánoční věk o 150 tazích na den. Z něj se v budoucnu zrodily Rychlé věky s 60 či více tahy na den, které fungovaly až do čtvrtého rychlého věku. Po Vánocích 2004 bylo od rychlých věků z mnoha důvodů upuštěno (nároky na server, tříštění hráčské základny, nutné úpravy některých pravidel speciálně pro rychlé věky). Další věky byly postupně Vojevůdci zvelebování a zlepšováni. Od třetího věku bylo anketou mezi hráči rozhodnuto o zákazu mulťáctví (hraní více zemí jedním člověkem). Pátý věk bylo zavedeno pravidlo zakazující posílání posil zemím stavějící finálku, zároveň se objevily bonusy z finálky (i když ještě po celý věk konstantní). V šestém věku byla hra posunuta blíže k role-playingu, byla pravidla pro jména vládců a zemí. Čest se změnila v reálnější ukazatel, a alespoň částečně začala odrážet skutky zemí v průběhu věku. Sedmý věk byl přelomový – bylo zavedeno bohatství, takže králové se již nemohli snadno vydávat za slabé nováčky, když jejich země přetékaly zlatem. V dalších věcích se spíše než velké změny objevovalo množství menších změn. V osmém věku přibyly vedlejší schopnosti hrdinů a s nimi spojená gilda, dále měnící se roky a kalendář a také světlo světa Vojevůdců spatřil poslední titul – kníže (dříve byl hráč králem již po postavení hradu). Objevily se speciální stavby jako je dvůr mečů (urychlení počátku věku – devátý věk) a univerzita (podpora různorodosti aliancí – dvanáctý věk). V jedenáctém věku byli zavedeni rádci pro nováčky a správci dostali vlastní země, ze kterých mohli psát na fóra. Za zmínku stojí rovněž zrušení zraňujících kouzel ve dvanáctém věku (která často rozhodla boj, aniž by se dostaly jednotky k boji – zejména u sopky, kterou většinou boj končil, ať prohrou či výhrou sesilatele). Od zhruba desátého věku Vojevůdců se začalo přemýšlet o nové verzi hry. Nejdříve měly být změněny pouze jednotky (které asi od 6. věku fungovaly s menšími změnami až do posledního věku staré verze), později se začalo přemýšlet i o změně ukončení věku. Práce začaly naplno třináctý věk, a tedy až do konce staré verze Vojevůdci nedostali žádný větší příděl změn. Osmnáctým věkem skončila stará verze Vojevůdců a čarodějů, jedna kapitola se uzavřela. Přišli noví Vojevůdci s největšími změnami pravidel, designu a vůbec všeho... |