O hře



Tvůrce hry (kódování, design, pravidla)Marley
NápovědaDado, Zbyňa, Marley, Kresselack
Popisky jednotek, staveb, kouzel a zlodějůDado
Legendy světaFiona
Obrázky rasMerlkir
Korektura, pomoc s novou verzí (jednotky)Súlwen
Idea klanů a nového systému hryMarley, Kresselack, Ragnar, Daerin, Dado, Jarik
Aktuální správciKresselack
Bývalí správciDado, Fiona, Artemis Entreri, Balthus, Eltharion,
Torosar, Caladan Chmur, Fingolfin, Kristal, Zbyňa
Sekretářka, pomocnice, služka, otrokyněSúlwen

Historie hry

Hra byla spuštěna 7. 9. 2003. První věk byl ryze pokusný, během něj přibývaly různé možnosti, pravidla se měnila každým dnem. Třeba aliance vznikly až v půlce věku, stejně jako cíl hry (finální stavba, kouzlo).

Druhý věk byl již smysluplnější, i když většina pravidel se ještě vyvíjela (v prvním věku byla teprve v plenkách), hráčská základna se začala rozrůstat. Na Vánoce 2003 byl věk přerušen a byl spuštěn vánoční věk o 150 tazích na den. Z něj se v budoucnu zrodily Rychlé věky s 60 či více tahy na den, které fungovaly až do čtvrtého rychlého věku. Po Vánocích 2004 bylo od rychlých věků z mnoha důvodů upuštěno (nároky na server, tříštění hráčské základny, nutné úpravy některých pravidel speciálně pro rychlé věky).

Další věky byly postupně Vojevůdci zvelebování a zlepšováni. Od třetího věku bylo anketou mezi hráči rozhodnuto o zákazu mulťáctví (hraní více zemí jedním člověkem). Pátý věk bylo zavedeno pravidlo zakazující posílání posil zemím stavějící finálku, zároveň se objevily bonusy z finálky (i když ještě po celý věk konstantní).

V šestém věku byla hra posunuta blíže k role-playingu, byla pravidla pro jména vládců a zemí. Čest se změnila v reálnější ukazatel, a alespoň částečně začala odrážet skutky zemí v průběhu věku. Sedmý věk byl přelomový – bylo zavedeno bohatství, takže králové se již nemohli snadno vydávat za slabé nováčky, když jejich země přetékaly zlatem.

V dalších věcích se spíše než velké změny objevovalo množství menších změn. V osmém věku přibyly vedlejší schopnosti hrdinů a s nimi spojená gilda, dále měnící se roky a kalendář a také světlo světa Vojevůdců spatřil poslední titul – kníže (dříve byl hráč králem již po postavení hradu). Objevily se speciální stavby jako je dvůr mečů (urychlení počátku věku – devátý věk) a univerzita (podpora různorodosti aliancí – dvanáctý věk). V jedenáctém věku byli zavedeni rádci pro nováčky a správci dostali vlastní země, ze kterých mohli psát na fóra. Za zmínku stojí rovněž zrušení zraňujících kouzel ve dvanáctém věku (která často rozhodla boj, aniž by se dostaly jednotky k boji – zejména u sopky, kterou většinou boj končil, ať prohrou či výhrou sesilatele).

Od zhruba desátého věku Vojevůdců se začalo přemýšlet o nové verzi hry. Nejdříve měly být změněny pouze jednotky (které asi od 6. věku fungovaly s menšími změnami až do posledního věku staré verze), později se začalo přemýšlet i o změně ukončení věku. Práce začaly naplno třináctý věk, a tedy až do konce staré verze Vojevůdci nedostali žádný větší příděl změn.

Osmnáctým věkem skončila stará verze Vojevůdců a čarodějů, jedna kapitola se uzavřela. Přišli noví Vojevůdci s největšími změnami pravidel, designu a vůbec všeho...