Herní systémZáklady hraní a tahy | Suroviny | Přízeň bohů | Přepočet | Počáteční ochrana, umístění země na mapě Další ukazatele v trůnu | Kalendář | Bohatství | Čest | Vyznamenání | Sláva a daně | Volné hraní Pohádkový svět | Podpora nováčků Základy hraní a tahyNa začátku máte 40 tahů, které můžete odehrát. Každý další den, během půlnoci (tzv. přepočtu), vám přibude dalších 40 tahů. Pokud neodehrajete všechny tahy, může se vám stát, že vám místo nových 30 tahů přibude méně. Maximální počet je omezen na 130 tahů, pak vám už nepřibývají žádné. Jak přesně přibývají nové tahy ukazuje následující tabulka:
Po registraci a prvním přihlášení se octnete v části Trůn. Na levé straně jsou odkazy na všechny hlavní části pod nimi je tlačítko – další tah. Úplně nahoře je lišta, kde jsou vždy odkazy jednotlivé podčásti příslušné části. Po odehrání tahů a vyřešení všech záležitostí se nezapomeňte odhlásit – křížkem vlevo dole. Jak bylo řečeno v úvodu, jste vládci určitého území, na kterém můžete stavět budovy. Většina z nich vám pak odvádí daně, nebo si je můžete najmout a za příslušný obnos zlata vám budou odvádět svou produkci. Po odehrání tahu vám vždy přibude či ubude zlato a další suroviny. V podčásti Úvod vidíte také upozornění, když se stane nějaká kladná či záporná událost a rovněž se zde objevují hrdinové, které můžete najímat. Ti mají několik schopností a mohou vést vaši armádu při útocích. SurovinyV první podčásti Trůnu – Úvod – je přehled vašich zásob (v závorce je změna od minulého tahu) a zaplnění vašich skladů. Na počátku dostane každá země 300.000 a 2.500.
Pokud chcete vědět jak budou vypadat vaše zásoby poté, co dáte odehrát tah, podívejte se do předposlední podčásti – Odhad – ta vám ukáže, jak budou vaše zásoby vypadat po odehrání následujícího tahu. Je dobré si hlídat, aby vaše zásoby nepřekročily skladovací prostory, neboť to, co se před i po odehrání tahu nevejde do skladů, je ztraceno (v případě, že by vám tato možnost hrozila budete hrou upozorněni). Musíte také hlídat jestli máte dostatek zlata a jídla pro vaši armádu, v opačném případě nepůjde odehrát tah. Arcimágova záložnaArcimág nabízí zemím možnost uložit k němu přebytečné zlato, které se nevejde do skladů. Takto uložené zlato se vrátí zpět na počátku následujícího přepočtu (lze o něj přijít vojenským útokem či cílenou magií). K arcimágovi je možné v jeden den uložit nejvýše 10M. Přízeň bohůPřízeň bohů je speciální surovina, jde o odměnu od bohů za vámi vykonané akce či odškodnění za příkoří. O přízeň bohů nelze nijak přijít (jen hráč i může sám utratit), jedna přízeň bohů odpovídá ceně zhruba 10K. Získávání přízně bohů též zlepší bojové schopnosti celé aliance (více viz Alianční bonusy od bohů). Získávání přízně
Procenta v závorkách udávají, kolik zhruba z ceny dané věci hráč získá v přízni bohů. Například když hráč přijde o stavbu ceny 5M, 10% její ceny je 500K, tomu odpovídá zisk 50. Využití přízně
PřepočetVždy o půlnoci nadchází čas, kdy se vyhodnotí všechny akce, ať už vojenské, magické, nebo i posílání surovin. Jejich pořadí je následující:
Počáteční ochrana, umístění země na mapěPrvních 15 dní po registraci (včetně prvního dne) jste pod ochranou arcimága z Erdaanu, nikdo na vás nemůže útočit, sesílat cílenou magii či posílat nekalé zlodějské akce. Proto se nemusíte bát, že vás hned druhý den někdo přepadne a vydrancuje a můžete se první dny klidně věnovat rozvíjení vaší zemičky. To stejné ale platí i pro útoky vašich armád, zlodějů a magie. Ihned po registraci ještě není na mapě umístěna vaše země, umístění se provede 10. den při vašem přihlášení (nebo později, pokud se 10. den nepřihlásíte). Další ukazatele v trůnuKalendářV horním levém rohu vidíte, jaký je zrovna rok v kalendáři Vojevůdců a čarodějů a kolikátý je věk. Když kliknete na jméno roku, zobrazí se vám přehled roků a jejich vliv na vaši zemi. Jeden rok odpovídá jednomu dni ve skutečném světě. Roků je mnoho různých druhů a počítají se od prvního dne od začátku nového věku. Některé roky mají kladný vliv na události, které vás potkávají, jiné mají záporný vliv a některé roky nemají žádný vliv. Pokud si našetříte tahy z předchozích dní, budete při jejich odehrávání též pod vlivem předchozích roků – v Trůnu se vedle jména roku objeví jedno až tři + (to znamená, že při více než 85ti tazích bude rok o tři menší (+++), při více než 60ti bude o 2 menší (++) a při více než 30 bude o 1 menší (+)). Více o kalendáři a jednotlivých rocích se dozvíte zde. BohatstvíBohatství je ukazatelem vyspělosti zemí. Hodnota bohatství je součtem všech dílčích položek (cena země + cena surovin + cena armády + cena trhu + cena prodeje a žoldáků + cena kouzel a vylepšení) na obrázku níže. Největší vliv na celkové bohatství má cena všech staveb ve vaší zemi. Čím bohatší je země, tím lépe musí bránit svůj majetek před nájezdy chudších sousedů a tím vyšší daně platí při posílání surovin spojencům (viz Obchod – Karavana). ČestČest máte na počátku rovnu nule, ale později se podle vašeho chování v bojích bude posouvat do kladných či záporných hodnot. Kladná hodnota znamená, že si vybíráte soupeře srovnatelné síly a získáte také bonus k síle a životům jednotek (viz Boj – Bonus z vysoké cti). Hodnota kolem nuly (až ±200) znamená, že se buď nezapojujete do bojů a nebo střídáte slabé a silné soupeře. Záporné hodnoty zase ukazují vaši zálibu v nečestném rabování slabších zemí. Jako ve skutečnosti, vaše činy časem blednou, takže každý den (během přepočtu) ztratí každá země 1% ze své cti, zaokrouhluje se na číslo blíž nule (z -1005 na -994, z 31 na 30 atp.). Čest mizí na počátku přepočtu, ale během něj se ještě počítá s původní hodnotou. Přesná pravidla pro zisk a ztrátu cti během bitvy najdete v kapitole Boj – Zisky z bojů. VyznamenáníUkazatele rozvinutosti země v různých oblastech, úkoly ke splnění. Po splnění každé části hráče čeká odměna v podobně přízně bohů, případně i něčeho navíc. Stupně vyznamenání jsou: dřevěné, kamenné, bronzové, stříbrné a zlaté. Přehled všech vyznamenání se nachází zde. Sláva a daněSláva udává, jak vás mají obyvatelé rádi – jak jsou zaujati vašimi skutky a vaší mocí. Slávu zvyšuje jak armáda, kterou sestavíte, tak vyhrané boje. V době míru se sláva pomalu blíží hodnotě, která odpovídá síle vaší armády + síle z vašich cechů (síla domobrany a zocelení slávu nezvyšuje). Ve hře sláva ovlivňuje daně, které platí poddaní, a produkci budov, které na daních závisí. Základní daně jsou 20%. Udávají, kolik procent platu odvede stavba do tvé pokladny. Jeden bod slávy odpovídá zhruba 10.000 síly armády. Slávu lze získat též úspěšnými útoky a obranami 1, či postavením Kolosea. Sláva roste, resp. klesá, k hodnotě určené silou vaší armády rychlostí 1% ze své hodnoty, případně rychlostí 1% z rozdílu mezi hodnotou určenou silou a slávou – pokud je tato hodnota vyšší. Kolik přesně při jaké slávě dostanete daní ukazuje následující tabulka:
daně = 1 - 0.8 * [ 0.994 ^ (sláva/4) ] Volné hraníPokud je hráč ve Světě hrdinů a nemá zaplacen příspěvek (čerpá tedy volné hraní), jsou některé možnosti země omezeny, jako ochrana proti zneužití. Útoky mají do 15-20K síly armády efekt jako normálně, ale s vyšší silou roste efekt pomaleji – sebesilnější útok od takové země nikdy nenapáchá větší škodu, než armáda o síle 30K. Dále není možné posílat suroviny jiným zemí přes Překladiště karavan ani stavět Slzy bohů. Nakupovat z trhu sice možné je, ale neprodávají se při tom suroviny jiných hráčů, vše dodá arcimág a do obchodování se nic z toho nepočítá. Pohádkový světVedle Světa hrdinů, kde vládci s nikým nemazlí a navzájem se mordují, existuje i speciální svět s vlastní mapou, určený pro výchovu nových hráčů. Zde se naučí základním principům hry, aniž by je ničili zkušení hráči. Též zde mohou spočinout zkušení hráči, kteří třeba daný věk začali později, či si dávají menší pauzu. Jak se hráč dostane do Pohádkového světa?
Výjimky v Pohádkovém světě
Bůžci
Přesuny mezi světy
Jak se dostat z nováčkovského světa do světa hrdinů?
Podpora nováčkůKromě Pohádkového světa existuje ve Vojevůdcích několik dalších věcí, které jim pomohou začlenit se mezi ostatní a umožní jim stát se zkušenými hráči. Stavební poradceTento poradce je přidělen každému novému hráči. Lze ho vypnout i zapnout v nastavení. Hráče na počátku provede stavěním a doporučí mu stavby nutné na dostatečný rozjezd země. S vyšší úrovní hlavní stavby je ale méně přesný (neboť možností je v té době již příliš mnoho). RádciRádci jsou zkušení hráči, kteří dobrovolně pomáhají nováčkům se zdokonalováním se ve hře. O rádce může hráč požádat přímo při registraci, případně později v Nastavení => Herní. Rádce je možné kdykoliv zrušit, na témže místě. Přidělený rádce vidí detaily hráče, aby mohl poradit co nejlépe. Nebojte se rádci napsat jakoukoliv otázku související se hrou, od toho tu je (u Trůnu máte odkaz na zaslání pošty rádci). 1) Získaná sláva při úspěšném útoku odpovídá přímo celkové síle jednotek obránce na počátku boje. Pokud byla síla jednotek obránce nižší, než síla jednotek útočníka, tak je zisk odpovídající síle: (síla jednotek obránce) * (síla jednotek obránce/síla útočníka)^0,5 V případě více útoků na jeden cíl během jednoho přepočtu získají další úspěšné útoky ještě méně slávy, než obvykle. Počet získaných bodů je klasicky výsledek / 10.000. |