![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Postavila palác míru v 151. roce věku, zvaném též rok skály | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Členové
|
Moji milí,
věk skončil a já mám možnost jej shrnout pro budoucí pokolení králů a královen a pro doby, kdy jeho podrobnosti budou již zapomenuty. Blue Miracle Strategii naší aliance určil král EarlGrey na jeho samém začátku. Vycházela ze zkušeností z minulých věků, během nichž jsme zkoušeli nejrůznější strategie stavění finálky, jenž by vedly k našemu vítězství. Všechny předchozí pokusy (notabene, dobývání hranice nekonečna, pořádání čarodějných rituálů, či hledání rovnováhy) se ukázaly jako nesprávné a byl to právě EarlGrey, který se předchozích pokusů také účastnil a který prohlásil: "My snad vyhrajem, jen když se nám to postaví samo." Použití alchyfarmaka pracovně pojmenovaného Modrý zázrak a registrovaného pod značkou Blue Miracle®, se nabízelo jako nejsnadnější. Výroba a vývoj pilulky nebyly jednoduché, neboť jsme se několikrát dostali do válečného konfliktu z aliancí Matyred hearts, kteří napadali naše spojence ze Svítání na Západě a The Boondock Saints, či nás samotné pro naše bohatství. I přes další války a potyčky vedené s Řádem Chaosu, Ztracenými Královstvími a Svobodnými Královstvími se nám pilulku podařilo vyrobit. Bylo to však již v době, kdy stály čtyři finálky a situace byla tak trochu patová. Abychom to vůbec mohli vyzkoušet, museli jsme jít finálky bořit. Nejprve na straně Icertae Sedis, proti Fraternitas a následně neúspěšně proti Dark Side of the Force. Modrý zázrak jsme snědli hned, jak se mohlo stavět. A pak jsme čekali....... Finálka se začala pěkně stavět, avšak opět nebyla jediná. Abychom vyhráli museli jsme ještě zbořit finálku aliancím Dark Side of the Force, pak Wild Boys a nakonec i Valkýrii. V boření nám vydatně pomáhala aliance Která pohoří, naši spojenci, dále ti co jsme jim to pak zbourali, ale také udatní staříci a stařenky ze Stříbrné hordy. Nakonec se nám finálka fakticky postavila, což považovala většina členů za zázrak. Zajímavosti věku Postupně zaváděné úpravy a změny pravidel měli v tomto věku za následek několik pro mě zajímavých jevů. Např. omezení posílání surovin a zlata mezi aliancemi znemožnilo požadování výpalného a válečných reparací. Namísto toho začali být ve větší míře požadovány protislužby (útoky, magie, zloději, posily). Pozastavení stavby finálky v okamžiku, kdy ve stejnou dobu staví dvě či více aliancí bylo v tomto věku naprostou novinkou. Tato situace nastala paradoxně v okamžiku, kdy aliance které měli nejvíce postaveno, měli zároveň uzavřenu vzájemnou nevypověditelnou toleranci. Tato komplikovaná situace byla nakonec vyřešena jednak díky další úpravě pravidel (klesání obraných bonusů) a dále díky moudrému ukončení vzájemné tolerance aliancí co na tom s finálkou byli nejdále. V celé historii Vojevůdců a Čarodějů se v tomto věku poprvé postavila finálka i elfovi v kopcích a to králi Nimitzovi ze země Hope. Díky pomalejšímu zvyšování produktivity cechů a díky bugu, který způsoboval, že cechy padali při dobytí až podezřele moc, se zlodějské akce staly dlouhodobou strategickou záležitostí. Ke konci věku sesílala zlodějská aliance Bobri Zkázy sabotáže prý se silou okolo 450k a síla cílených kouzel nejlepších kouzelníků se pohybovala nad 1600. Co mě těší Hru jsem začal hrát asi v polovině prvního věku, takže mě samozřejmě těší, že jsem konečně taky jednou vyhrál. Potěšilo mě, že jsme vyhráli i při dodržení principů, které jsem si jako vůdce aliance zvolil. Jedním z nich byla politická transparentnost vycházející z nepsané "Dadovy úmluvy" o trojblocích. Ta vedla i k vybudování určité důvěryhodnosti, která je nezbytná v konečných fázích věku, kdy se i protivníci musí občas spojit. Nejvíc mě ale potěšilo, že se finálka postavila všem deseti zakládajícím členům aliance, o nichž mohu hrdě prohlásit, že je na ně spoleh. Jak vyhrát? Tak to fakt nevim, ale důležité je hrát, rozumně jednat se spojenci a protivníky a mít samozřejmě štěstí a trpělivost. Musíte mít spolehlivé a dobré spoluhráče, kterým nevadí se obětovat pro alianci. Nebojte se přehnaně o svou zemi a v případě prohry uznejte porážku. Nejtěžší z toho je asi hrát. To znamená totiž číst, psát, přemýšlet, plánovat a rozhodovat (něco jako práce ![]() Yanny ![]() btw: Všechno je jedno, jeden svět. |